Skolvardag

Vi har jobbat med Nordisk mytologi och teknik under vårterminen. Barnen har presenterat det de lärt sig i Book Creator och i Imovie. Vi har pratat om att de måste träna på sin redovisning så att de kan den ordentligt innan de presenterar den samt att de måste berätta vilka källor de använt.

redovisning Hannah redovisning Isak redovisning pontus

I svenska har barnen skrivit texter som de sen har bytt med varandra. De har läst igenom kompisens text och gett ett omdöme utifrån frågor de fått.

När de får tillbaka sin text är tanken att de ska läsa igenom omdömet, skriva om texten och förbättra den tack vare omdömet.

Omdöme Ensar Omdöme Saud

Att träna subtraktion, addition, problemlösning mm har vi gjort på stenciler, i mattebok och genom att spela spel. Nu har vi gått med i en mattetävling, 10monkeys, som går ut på att träna matte och samla poäng till klassen. Det har varit kul att se hur klassen räknat och räknat, var och en utifrån den nivå man befinner sig på. Alla kan samla poäng oavsett hur långt man kommit i sina matematikkunskaper. Barnen väljer själva , vad de vill/behöver träna på.

10 Lea 10 Leo 10 Naja 10 Vera

tex kan man träna på klockan. Vi ska ju kunna både analog och digital tid och det finns det matteuppgifter som tränar. Hur kul som helst!

10  klockan

 

Advertisement

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s